Вы здесь: Nintendoclub.ru Форум

Важная информация!

Если Вы видите это сообщение, значит Вы еще не зарегистрировались на форуме (или не вошли). Гости имеют несколько ограниченные возможности. Чтобы просмотреть права гостей, нажмите на кнопку ниже. Чтобы зарегистрироваться, нажмите сюда.

  • Гости не имеют права писать ответы.
  • Гости не имеют права создавать темы.
  • Гости не имеют права создавать опросы.
  • Гости не имеют права прикреплять файлы.
  • Гости не имеют права влиять на репутацию пользователей.
С уважением, администрация форума NintendoClub
  • Страница 1 из 1
  • 1
Модератор форума: drugold  
WiiPhysics
Аватар Sashabel
БрикоWiiтель
Группа: Проверенные
Сообщений: 3114
Репутация: 198
Замечания: 0%
Статус: Offline

Spb

WiiPhysics
Это площадка для игры с физикой.
Тип Simulation
Автор Beardface
Версия 2.2.0b
Скачать GOOGLE CODE
Полная поддержка Homebrew Channel

Периферия



Инструкция
Для того, чтобы узнать управление воспользуйтесь внутриигровой помощью.
Описание инструментов:
Select - Use this tool to select objects, hold A to drag them around, hold A on an object and press B to toggle static/dynamic
Pen Tool - Hold A and draw a line with the pen. When you release A the ends of the line join up to form a shape.
Circle Tool - Press A to place a circle. Use + and - to increase/decrease the size.
Square Tool - Press A to place a square. Use + and - to increase/decrease the size.
Clear Screen (Bomb) - Clear everything. Useful to make some space, or when things start to lag.
Undo - Undo the previous action.

Joints
Rope Joint - Connect two objects by a rope
Click on two Objects to connect them
PinJoint - Create a rotation joint using 2 objects
Single Click on on an object(s) to set up a rotation relationship
Clicking on a single object pins it to the screen. Clicking on two items stacked up pins those objects together (e.g. Ragdolls))
Pulley Joint = Click on three objects to set up a pulley system
2nd object is the pulley anchor
Prismatic Joint = Click on two points to set up a slider joint.
Weld Joint = Click on two objects to weld them together.

Object Control
Mobile Objects - Select this to place dynamic objects which move and obey gravity
Frozen Objects - Select this to place static objects which stay where you place them

Sim Control
Run - Run the simulation.
Stop - Freeze/pause the simulation. You should pause to place dynamic objects where you want them.


Лист изменений
Code
Coming Soon - Contact me to beta test the current development build  
Changelog:  
+Added holding B to pan camera with cursor  
+Reset Camera on delete all objects  
+Added delete button (to selectively remove objects)  
+Added Camera button for setting camera (or you can still use 1)  
+Added Save/Load logic for saving and loading worlds  
+place wii physics files in /apps/wiiphysics/  
+Added on screen keyboard for saving to file.  
+Added Save/Load Buttons  
+Added New Rubber Band Joint, for all your elasticity needs  
+Added new open pen mode, you can now draw closed polygons or lines. (line rider anyone?)  
+Added zoom for clouds based on distance in sky (Realism Enhancement)  

2008.10.26 - v2.2.0b  
HBC 9 compatabile  

2008.08.31 - v2.2.0  
Changelog:  
+Added Weld Joint  
+Added a second player (with limited capability)  
(Second player can drag, toss, freeze, unfreeze shapes)  
+Fixed Jumping of pen drawn shapes on create  
+Fixed placement of pin (proper pin joints now)  
+Added realistic grass.  
+Fixed bugs and crashes. (Specficially related to pully)  
+Restructured backend data management system.  
+Fixed pointer detection for selecting rectangles.  
+Added Support Button  
+Increased Object Limits  

2008.08.27 - v2.1.0  
Changelog:  
+Added fully scrollable world with ground  
up, down, left, right to pan (Or just move the pointer to the edge of the screen)  
+Added minimap for scrolling around world  
+Added ability to fix camera to an object for easy following around world  
Hit 1 on any object to attach camera (works best on circles and squares)  
(To detach, just hit 1 anywhere on the screen)  
+Added sky, with dynamic clouds  
(You now know when you are in freeze b/c the clouds stop moving)  
+Fixed jumping of rectangles on draw  
+Lots of bug fixes  

2008.08.25 - v2.0.0  
Changelog:  
+Added pen joint for moving dynamic objects  
-You can now "Throw" objects  
+Added distinction between objects that are frozen and mobile to make it obvious to the user whats frozen  
+Fixed some bugs (Including crash from drawing small boxes)  
+Keep objects from jumping when you select them  
+Improved intro screen  
+increased pen draw size  
+started on framework for zoomable worlds  

2008.07.08 - v1.3.0  
Changelog:  
+In Game Help  
+Pen Drawing added  
+Reset Button Added  
+Added BG Music  
+Bug fixes  
+Initial action sounds (Using Sndlib)  
+Intro Screen while wiiphysics constructs  
+Main Menu  
+Added Prismatic (Slider) Joint  
+Added Settings Menu  
+Added configurable Color  
+Added configurable Density  
+Added Show/Hide Menu Button  
+Increased world size (no longer hit the bottom with too many objects)  
+Fixed layout  
+Reset velocity to 0 if you grab an object  
+Fixed Freeze Unfreeze (Hit B while you have object selected to swap)  
+Dynamic Gravity Setting GUI  
+Dynamic Restitution GUI (Change individual object bouncieness)  
+Dynamic Friction GUI  

2008.06.30 - v1.2  
Changelog:  
+Removed need for /data directory, compacting wiiphysics into single boot.elf file  
+Added Undo Button  
+Pulleys, Ropes and Gears (Pin) work great now  
+Improved Icons and layout  
+Line Drawing works perfect now  
+Many Bug fixes, clean up  

2008.06.29 - v1.1  
Changelog:  
+Added Line (Dynamic rectangle) Drawing  
+Clear Screen Button  
+Pulley/joint bug fixes to stop crashing!  
+fixed layout a bit  

2008.06.28 - v1.0-Initial Release
Детектор типичного пиратского перевода
Группа: Проверенные
Сообщений: 338
Репутация: 32
Замечания: 0%
Статус: Offline

Омск
Я немножко не в тему но всё равно спрошу. А технологию PhysX Wii поддерживает? И вообще реально ли реализовать физику, хотяб уровня второй халвы?

Аватар Sashabel
БрикоWiiтель
Группа: Проверенные
Сообщений: 3114
Репутация: 198
Замечания: 0%
Статус: Offline

Spb
Quote (Depress)
PhysX Wii
нет
Quote (Depress)
И вообще реально ли реализовать физику, хотяб уровня второй халвы?
ФизИкс не реально. А физику, найдётся человек - будет реально
Аватар drugold
Куратор homebrew GC/Wii
Группа: Супер Модераторы
Сообщений: 3143
Репутация: 140
Замечания: 0%
Статус: Offline

Москва
Берите и портируйте, какие проблемы?

Аватар Sashabel
БрикоWiiтель
Группа: Проверенные
Сообщений: 3114
Репутация: 198
Замечания: 0%
Статус: Offline

Spb
Quote (drugold)
какие проблемы?
ну начнём с того, что мы не знаем языки программирования :)
Quote (drugold)
Берите и портируйте
Тут только Depress рвется
  • Страница 1 из 1
  • 1
Поиск: