Вы здесь: Nintendoclub.ru Форум

Важная информация!

Если Вы видите это сообщение, значит Вы еще не зарегистрировались на форуме (или не вошли). Гости имеют несколько ограниченные возможности. Чтобы просмотреть права гостей, нажмите на кнопку ниже. Чтобы зарегистрироваться, нажмите сюда.

  • Гости не имеют права писать ответы.
  • Гости не имеют права создавать темы.
  • Гости не имеют права создавать опросы.
  • Гости не имеют права прикреплять файлы.
  • Гости не имеют права влиять на репутацию пользователей.
С уважением, администрация форума NintendoClub
  • Страница 1 из 3
  • 1
  • 2
  • 3
  • »
Модератор форума: drugold  
Visual Boy Advance GX
Аватар drugold
Куратор homebrew GC/Wii
Группа: Супер Модераторы
Сообщений: 3143
Репутация: 140
Замечания: 0%
Статус: Offline

Москва


Visual Boy Advance GX

Эмулятор портативных консолей Game Boy, Game Boy Color и Game Boy Advance, основанный на VBA-M.

Описание Эмулятор GB/GBC/GBA для Gamecube/Wii
Тип Эмулятор
Автор Tantric, Carl Kenner
Версия 2.1.5
Скачать Здесь
Исходники Доступны

Полная поддержка Homebrew Channel
Доступно в Homebrew Browser


Периферия


Возможности

  • Поддержка Wiimote, Nunchuk, Classic и Gamecube контроллера
  • SRAM и State saving
  • Поддержка патчей IPS/UPS/PPF
  • Custom controller configurations
  • Поддержка SD, USB, DVD (требуется DVDx), SMB, GC Memory Card, Zip и 7z
  • Совместимость, наследуемая от VBA-M r847
  • MEM2 ROM Storage для быстрого доступа
  • Auto frame skip for those core heavy games
  • Turbo speed, video zooming, widescreen, and unfiltered video options


    Заметки разработчикам

  • Coming soon...


    Установка

  • Coming soon...


    Загрузка игр

  • Coming soon...


    Языковые патчи (IPS/UPS/PPF)

  • Coming soon...


    Управление

  • Coming soon...


    Неофициальные сборки/модификации

  • Coming soon...


    Лист изменений

  • Faster SMB/USB browsing
  • Last browsed folder is now remembered
  • Fixed controller mapping reset button
  • Fixed no sound on GameCube version
  • Directory names are no longer altered
  • Preferences now only saved on exit
  • Fixed on-screen keyboard glitches
  • SRAM auto-saved on power-off from within a game
  • Prevent 7z lockups, better 7z error messages

    2.0.4 - June 30, 2009

    • Fixed auto-update
    • Increased file browser listing to 10 entries, decreased font size
    • Added text scrolling on file browser
    • Added reset button for controller mappings
    • Settings are now loaded from USB when loading the app from USB on HBC
    • Fixed menu crashes caused by ogg player bugs
    • Fixed memory card saving verification bug
    • Fixed game savebrowser bugs
    • Miscellaneous code cleanup/corrections

    2.0.3 - May 30, 2009

    • Fixed SD/USB corruption bug
    • SMB works again
    • GUI bugs fixed, GUI behavioral improvements
    • GB Palette editing
    • More built-in palettes
    • Palettes now fade to white correctly instead of getting brighter
    • Can now turn off palette colorizing
    • Workaround for palette issue on Mega Man I GB - palette disabled
    • Star Wars, TMNT, Lord Of The Rings, Castlevania Wii Controls
    • Fix for WarioWare startup - Nunchuk C button or Wii Remote B button will now make calibration easy by locking the gyroscope.
    • Fixed issues with constant rumbling

    2.0.2 - May 26, 2009

    • Improved stability
    • Fixed broken SDHC from HBC 1.0.2 update
    • Fixed issues with returning to menu from in-game
    • Add option to disable rumble
    • Auto-determines if HBC is present - returns to Wii menu otherwise
    • Unfiltered mode fixed
    • Miscellaneous bugfixes

    2.0.1 - April 30, 2009

    • Multiple state saves now working
    • Built with more stable libogc/libfat
    • Fixed settings saving glitches
    • Fixed Mortal Kombat GameCube controller bug
    • Fixed Zelda DX palette bug
    • Fixed Harry Potter 1-3 keyboard bug

    2.0.0 - April 27, 2009

    • New GX-based menu, with a completely redesigned layout. Has Wiimote IR support, sounds, graphics, animation effects, and more
    • Thanks to the3seashells for designing some top-notch artwork, to Peter de Man for composing the music, and a special thanks to shagkur for fixing libogc bugs that would have otherwise prevented the release
    • Onscreen keyboard for changing save/load folders and network settings
    • Menu configuration options (configurable exit button, wiimote orientation, volumes)
    • New save manager, allowing multiple saves and save browsing. Shows screenshots for Snapshot saves, and save dates/times
    • Added video shifting option
    • Added video mode selection (recommended to leave on Automatic)
    • ROM filenames are now displayed shortened by removing unnecessary characters from name
    • USB Mouse support (buttons only)
    • Keyboard shift key bug fixed
    • Built-in 14 colour palettes for some monochrome gameboy games (Magnetic Soccer, Malibu Beach Volleyball, Marble Madness, Metroid 2, Mortal Kombat, Mortal Kombat II, Mortal Kombat 3, Mr. Do!)
    • Rumble works in GBC games designed for rumble cartridges but shipped without rumble cartridges, such as Disney's Tarzan for GBC
    • Improved Mortal Kombat Wii Controls
    • Mortal Kombat games now have many extra characters to choose
    • Wii Controls for more Teenage Mutant Ninja Turtles games
    • Improved Lego Star Wars controls
    • Boktai menu now tells you when there can't be sun because it is night
    • Zelda cheat button removed
    • Minor bug fixes

    1.0.9 - April 7, 2009

    • Gamecube controller should no longer rumble constantly

    1.0.8 - April 6, 2009

    • "Match Wii Game" controls option! Games that have a Wii equivalent can be played using the controls for that Wii game. For example all Zelda games can be played with Twilight Princess controls.
    • Rotation/Tilt sensor games all work
    • Solar sensors (Boktai 1/2/3)
    • Rumble (except for games that rely on Gameboy Player)
    • Keyboard
    • PAL support, finally!
    • New scaling options, choose how much stretching you want
    • Colourised games now partially work but still have distortion
    • "Corvette" no longer has a screwed up palette (but still crashes)
    • Triggers net reconnection on SMB failure
    • Source code refactored, and project file added

    1.0.7 - January 27, 2009

    • Updated to VBA-M r847
    • Corrected sound interpolation
    • Faster SD/USB - new read-ahead cache
    • Removed trigger of back to menu for Classic Controller right joystick
    • Fixed a bug with reading files < 2048 bytes
    • Fixed GBA games on GameCube
    • Fixed homebrew GBA games on GameCube
    • Fixed some memory leaks, buffer overflows, etc
    • Code cleanup, other general bugfixes

    1.0.6 - December 24, 2008

    • Fixed save state saving bug
    • Fixed unstable SD card access
    • Proper SD/USB hotswap (Wii only)
    • Auto-update feature (Wii only)
    • Rewritten SMB access - speed boost, NTLM now supported (Wii only)
    • Improved file access code
    • Resetting preferences now resets controls
    • Minor bug fixes

    1.0.5 - November 19, 2008

    • SDHC works now
    • Frameskipping tweaks
    • Fixed snapshot loading issue
    • Full widescreen support
    • Changed scaling
    • Zooming fixed (thanks eke-eke!)
    • PAL timing changes - EURGB60 mode forced
    • Wii - Added console/remote power button support
    • Wii - Added reset button support (resets game)
    • Wii - Settings file is now named settings.xml and is stored in the same folder as the DOL (eg: apps/vbagx/settings.xml)
    • GameCube - Added DVD motor off option
    • GameCube - Fixed GBA loading issue

    1.0.4 - October 28, 2008

    • Complete port of VBA-M - now uses blaarg's new audio core, latest GB core
    • Frameskipping improvements
    • Sound processing improved - L-R channel reversal corrected, skipping fixed
    • Saving problems fixed, game compatibility improved
    • IPS/UPS/PPF patch support
    • SD/USB hot-swapping!
    • SDHC support
    • Zoom setting saved
    • Widescreen correction option
    • GameCube support is back, including Qoob support!

    1.0.3 - October 15, 2008

    • New timing / frameskip algorithm - should (hopefully) work 100% better!
    • Performance improvements - video threading, PPC core partly activated
    • Video zooming option
    • Unfiltered video option
    • 7z support
    • Loading progress bars added

    1.0.2 - October 6, 2008

    • New core! The core is now a custom combination of VBA-M and VBA 1.72
    • Added DVD, SMB, ZIP, GameCube MC support
    • Faster USB/SD speeds
    • Screen alignment and flickering problems fixed
    • 128K save support added
    • Better emulation speeds. Should now be nearly full speed all the time for most games.
    • Turbo speed feature. Mapped to right C-stick (classic controller & Gamecube controller), and A+B for wiimote
    • Controller mapping preferences bug fixed. Your preferences will reset automatically to correct any problems in your preferences file
    • Many other tweaks behind the scenes

    1.0.1 - September 18, 2008

    • GBA games now run at full speed
    • Menu improvements, with spiffy new background - thanks brakken!
    • Fixed L/R buttons - they work now

    1.0.0 - September 16, 2008

    • Now compiles with devkitpro r15
    • One makefile to make all versions
    • Complete rewrite based on code from SNES9x GX
    • Now has a menu! ROM selector, preferences, controller mapping, etc
    • Wiimote, Nunchuk, and Classic controller support
    • Button mapping for all controller types
    • Full support for SD and USB
    • Load/save preference selector. ROMs, saves, and preferences are saved/loaded according to these
    • 'Auto' settings for save/load - attempts to automatically determine your load/save device(s) - SD, USB
    • Preferences are loaded and saved in XML format. You can open VBAGX.xml edit all settings, including some not available within the program


  • Сообщение отредактировал drugold - Суббота, 15.05.2010, 11:20

    Аватар KOLT
    I wanna be the very best!
    Группа: Супер Модераторы
    Сообщений: 1223
    Репутация: 63
    Замечания: 0%
    Статус: Offline

    Тверь
    Кстати очень добротный эмулятор... Сам вместо вии игр прохожу геймбоевского метроида)

    3DS Friend Code 3265-5184-0441
    Аватар drugold
    Куратор homebrew GC/Wii
    Группа: Супер Модераторы
    Сообщений: 3143
    Репутация: 140
    Замечания: 0%
    Статус: Offline

    Москва
    Quote (KOLT)
    Сам вместо вии игр прохожу геймбоевского метроида)

    Да, есть такое. ;)

    Аватар CyberCore
    Game Boy
    Группа: Проверенные
    Сообщений: 115
    Репутация: 0
    Замечания: 0%
    Статус: Offline

    Москва
    канал эмулятора GB/GBC/GBA для Wii
    VBAGX 1.0.7: http://rapidshare.com/files/190974224/vbagx107.wad

    -|D2Ckey|4.1E|SD-4GB|/|HBC|HBB|PimpMyWii|/|USBLoader|HDD|/|FTPii+WinSCP=>SD=425KiB/s|-
    Аватар drugold
    Куратор homebrew GC/Wii
    Группа: Супер Модераторы
    Сообщений: 3143
    Репутация: 140
    Замечания: 0%
    Статус: Offline

    Москва
    Новый релиз эмулятора от Тантрика.
  • Наконец-то пофиксили неправильные тайминги для PAL-консолей (рывки звука).
  • Исправлено пропадание SMB.
  • Добалена вибрация, но и новый баг: при запуске эмулятора постоянно вибрирует GC контроллер.

  • Аватар CyberCore
    Game Boy
    Группа: Проверенные
    Сообщений: 115
    Репутация: 0
    Замечания: 0%
    Статус: Offline

    Москва
    У меня при запуске vba1.08 сразу включается вибрация на кубовском джойстике и не перестает до выгрузки эмулятора. Так пока и не разобрался, что к чему. С версией 1.07 полный порядок.

    -|D2Ckey|4.1E|SD-4GB|/|HBC|HBB|PimpMyWii|/|USBLoader|HDD|/|FTPii+WinSCP=>SD=425KiB/s|-
    Аватар drugold
    Куратор homebrew GC/Wii
    Группа: Супер Модераторы
    Сообщений: 3143
    Репутация: 140
    Замечания: 0%
    Статус: Offline

    Москва
    CyberCore
    Прочти внимательно мой пост выше.

    Аватар CyberCore
    Game Boy
    Группа: Проверенные
    Сообщений: 115
    Репутация: 0
    Замечания: 0%
    Статус: Offline

    Москва
    Ага, вижу:) Рад был просто очень этой версии, ничего не видел на своем пути! А тут на тебе:(, такая лажа:(, как мне без джоя жить?:)

    -|D2Ckey|4.1E|SD-4GB|/|HBC|HBB|PimpMyWii|/|USBLoader|HDD|/|FTPii+WinSCP=>SD=425KiB/s|-
    Аватар drugold
    Куратор homebrew GC/Wii
    Группа: Супер Модераторы
    Сообщений: 3143
    Репутация: 140
    Замечания: 0%
    Статус: Offline

    Москва
    Не переживай. О проблеме (issue 78) уже отписано, поправят. Тантрик начал прикручивать новый графический интерфейс к эмулятору, как у Snes9x-GX.

    Добавлено (07.04.2009, 21:37)
    ---------------------------------------------
    CyberCore
    Выпустили новый релиз. Пофиксили непрерывную вибрацию GC контроллера. Пробуем. B)

    Добавлено (31.05.2009, 14:07)
    ---------------------------------------------
    Очередной багофикс эдинш от Тантрика и Карла 2.0.3

    Лист изменений

    [spoiler]

    Quote
    2.0.3 - May 30, 2009

    • Fixed SD/USB corruption bug
    • SMB works again
    • GUI bugs fixed, GUI behavioral improvements
    • GB Palette editing
    • More built-in palettes
    • Palettes now fade to white correctly instead of getting brighter
    • Can now turn off palette colorizing
    • Workaround for palette issue on Mega Man I GB - palette disabled
    • Star Wars, TMNT, Lord Of The Rings, Castlevania Wii Controls
    • Fix for WarioWare startup - Nunchuk C button or Wii Remote B button will now make calibration easy by locking the gyroscope.
    • Fixed issues with constant rumbling
    [/spoiler]

    Добавлено (05.07.2009, 23:47)
    ---------------------------------------------
    Очередной релиз VBA-GX 2.0.4

    Лист изменений

    [spoiler]

    Quote
    2.0.4 - June 30, 2009

    • Fixed auto-update
    • Increased file browser listing to 10 entries, decreased font size
    • Added text scrolling on file browser
    • Added reset button for controller mappings
    • Settings are now loaded from USB when loading the app from USB on HBC
    • Fixed menu crashes caused by ogg player bugs
    • Fixed memory card saving verification bug
    • Fixed game savebrowser bugs
    • Miscellaneous code cleanup/corrections
    [/spoiler]

    НоWiiчок
    Группа: Проверенные
    Сообщений: 14
    Репутация: 0
    Замечания: 0%
    Статус: Offline

    Хабаровск
    Подскажите, пожалуйста, а этому эмулятору всё равно, откуда файлы (ROM'ы) читать? Если я на болванку их скину, увидит? Если да, то нужно ли их как-то конвертировать, переназывать?
    И параллельно - нет ли под Wii эмулятора Нинтендо DS?
    Я каким-то образом умудрился, играя с 91 года, пропустить сериал Fire Emblem. Наткнулся недавно на 2 последние части, прошёл, и вот очень хочется предыдущие опробовать, как раз пара из них на хэндхелдах выходила.
    Аватар Sashabel
    БрикоWiiтель
    Группа: Проверенные
    Сообщений: 3114
    Репутация: 198
    Замечания: 0%
    Статус: Offline

    Spb
    Quote (SlavaF)
    И параллельно - нет ли под Wii эмулятора Нинтендо DS?
    Нет. Точнее было превью, но оно тебе не понравится.
    Quote (SlavaF)
    Подскажите, пожалуйста, а этому эмулятору всё равно, откуда файлы (ROM'ы) читать? Если я на болванку их скину, увидит? Если да, то нужно ли их как-то конвертировать, переназывать?
    Необходим DVDx.
    НоWiiчок
    Группа: Проверенные
    Сообщений: 14
    Репутация: 0
    Замечания: 0%
    Статус: Offline

    Хабаровск
    Жаль, придётся на РС мучиться.
    Да, ещё сегодня увидел новую версию VBA GX 2.0.5, но у неё расширение - .wad. Это что, канал? Как ставить?
    Аватар Sashabel
    БрикоWiiтель
    Группа: Проверенные
    Сообщений: 3114
    Репутация: 198
    Замечания: 0%
    Статус: Offline

    Spb
    Quote (SlavaF)
    Это что, канал? Как ставить?
    Да, через wad manager
    Quote (SlavaF)
    Да, ещё сегодня увидел новую версию VBA GX 2.0.5, но у неё расширение - .wad
    2.0.6 долом
    НоWiiчок
    Группа: Проверенные
    Сообщений: 14
    Репутация: 0
    Замечания: 0%
    Статус: Offline

    Хабаровск
    О, благодарю!
    Аватар drugold
    Куратор homebrew GC/Wii
    Группа: Супер Модераторы
    Сообщений: 3143
    Репутация: 140
    Замечания: 0%
    Статус: Offline

    Москва
    Quote (SlavaF)
    Подскажите, пожалуйста, а этому эмулятору всё равно, откуда файлы (ROM'ы) читать? Если я на болванку их скину, увидит? Если да, то нужно ли их как-то конвертировать, переназывать?
    Дело твоё, но это же неудобно. Я загружаю все ромы через SMB прямо с харда PC.

    Quote (SlavaF)
    Если да, то нужно ли их как-то конвертировать, переназывать?
    Необходимо, чтобы ромы лежали по адресу "vbagx/roms". Также DVD необходимо записать в формате ISO9660 и установить DVDx.

    • Страница 1 из 3
    • 1
    • 2
    • 3
    • »
    Поиск: